reede, veebruar 13, 2009

igast wärcki



Seoses Proovikaga olen sattunud Tagamaadesse. ääri veeri lohiseb välja, miks on Pärnu linnas mõned asjad nii nagu on ja miks ühed teistega käivad aga kolmandatega mitte. Lisaks sellele leiad, et mõni mees võib täitsa normaal olla samas kui normaalsena tundunu võib osutuda seaks.
Tagamaadega tasub siiski põgusalt tutvuda. sukelduda ei taha - kes vana mäletab, sel silm peast.
Tagamaadega seostus ka ühe vana VHS ümbertegemine DVD-ks, kus peal 97 (?) Rohelise Salongi miskid kontserdid. Ilus-kole asi. PVA, Vennaskond, Tuberkoloited, Sitimaan. Noored, rõõsad ja rahast puutumatud, süütukesed...

Päris pull on teada saada, et teed tööd koos Viljandi Folgi alustanuga ja mõne muu särava isiksusega.

Enda klassiga oli täna teemaks usuvabadus - loomulikut kandus jutt teemale: "miks kõik selle jumalavärgi ümber peab keerlema?". mõte Jumalast kui kellestki enamast kui halli habemega vanamehest on päris arusaamatult veider, et sellest ei tasu kohe rääkidagi. Vahel tundub, et olekski lihtsam kui Jumal olekski selline - võtad riiulist välja, näitad lastele ja asi ants. Kuid jõuan alati kahe suurema häda juurde, mis Jumalaga seostub: Jumala olemasolu ei saa mitte millegagi tõestada ja; Jumala olemasolu ei sa millegagi ümber lükata.
Mitte, et ma nii väga Jumala olemasolu tõestamisega oleks tegelenud, püüdsin, lihtsalt avada lastele seda pilku, kuidas usklik ilma tajub. 1,5 kaasamõtlejat klassi kohta pole vist väga hiilgav saavutus?

7 kommentaari:

ritsik ütles ...

Ma tean oma perekonnas ühte inimest, kes selle DVD peale saltot viskaks. Äkki raatsid laenata millaski?
Mul on 6aastane see misjonär, kes heleda häälega lasteaias ehmunud tädidele kuulutab- aga mina armastan Jumalat, kas sina, kasvataja ka ikka armastad? :)
Koolis ei ole teatud eas ilmselt popp välja öelda, mida sa tegelikult maailma asjadest arvad.

risto ütles ...

Hanna-Barbara laulis 5- aastasena kõvahäälselt Pärnu ühistranspordis: "Enne käisin pattudes,
tühjus-valu südames,
rahutuna kõikjal ringi rändasin,
kui ma Jeesust kohtasin,
mured talle rääkisid, rõõm ja rahu täitsid kurva südame".

DVD osalt pean küsima luba materjali omanikult

Albert Marginal ütles ...

Ma oleks ka nägemisest huvitatud... saad äkki öelda, kelle käest küsida?

risto ütles ...

Materjal Marek Taltsilt (VHS), DVD hetkel minu käes. Hetkel mõlemad minu käes

risto ütles ...

Parandan - salvestus on 94 aastast

Mats Volberg ütles ...

Paraku on see paratamatus.

link uudisele

juhin tähelepanu, et see number näitab, kui palju inimestele religioon igapäevaselt korda läheb, mitte kui palju on Eestis ateiste.

Albert Marginal ütles ...

Aitäh Risto, küsisin Marek Taltsi käest... eks näib mis ta vastab :)