reede, veebruar 01, 2008

millal meid jälle "vabastatakse"


Ajalootunnis üks KKK on "kas Venemaa tuleb uuesti Eestimaad vallutama? Kas tuleb sõda?"
No mida mul neile öelda?! Tõenäoliselt tuleb vallutama ja tuleb sõjaga. Lihtsalt "millal on küsimus.
Kaastöötaja Raido Koppel rääkis, kuidas ta vene kroonus olles sattus kuskil Venemaa koolis ajalooõpikutlugema. Seal oli kirjas, et enne Nõukogude võimu kehtestamist balti riikides asusid seal (siin) hajali kalurikülad. Ei kirjaoskust, kultuuri ega midagi säärast.
Kui lugeda uudistest tulevat vene riigimeeste ja ajaloolaste retoorikat, siis pidevalt viidatakse baltlaste tänamatusele ja süüdimatusele. "Mis okupatsiooni tunnustamist teil veel vaja on?! Vaadake mida te ise olete teinud, kuidas Venemaa kannatama pannud, " kõlab Idanaabri propagandisti suust.
JA ometi tuli nüüd välja, et tegu on vaat me enda hõimuvendadega , kes lihtsalt ei viitsinud ja tahtnud jännata mitmeteistkümnest käändest ja hulgast ebareeglipärastestest sõnadest koosneva keelega ja valisid sestap lihtsama ja tõhusama keele. PiIsab selles kui vene keeles "matte" laduma hakata ja tunned isegi kuidas tunne tugevamaks läheb.
Kirume aeg-ajalt enda "vaba"riiki ja eurovabadust, kuid milline näeks välja "vabadusest" vabastatud vabadus?

2 kommentaari:

Albert Marginal ütles ...

Kui ma Ukrainas käisin, siis mingi aja elasime ühe memme juures. Siuke tõmmu hästi pisike ja kiirete liigutustega proua, kuskil 60-70 kandis. Paaril õhtul juhtusime õue peal kokku ja siis tuli jutuks Eesti ja maailm jne. Kuid kui teema läks selleni, et Eestis on väga hästi kõik, memm ägestus ja ütles, et mis meil seal on siis hästi. Ma seletasin oma piiratud vene keeles et palgad ja elu. Igatahes tema ütles konkreetselt, et Liidu aega oli hea aeg ja ma ei tea mida ma räägin kui ütlen, et kapitalism on hea. Hiljem kohtasin teiste vanuritega rääkides sama suhtumist.

Aga kõige naljakam oli kui Peterburis kõndides sattusin mingite kommunistlikult meelestatud pensionäride protesti aktsioonile. Küsisin, et mis toimub. Vanahärra rääkis kõigest kui raske ta elu on jne. Parim oli selle juures aga see, kui ta küsis minu käest, et kust ma pärit olen. Vastasin et Eestist. Ja siis küsis vana, et kas sealt sotsialistlikust Eestist või. Siis olin juba segaduses :D

Ants Laaneots olla öelnud sõjaväelastele loengut pidades, et sõda Venemaaga on järgmise 10 aasta küsimus. Ja Pihkvas paiknev eriüksus teeb õppuste ajal üle piir trenni. Nii et Kuperjanovis magavad ajateenijad riietes ja autod on rivis. Peale selle pidavat meie Kevadtormiga ühel ja samal ajal pidama õppusi ka Venemaa radistid Peipsi taga. Eks ta natuke mõtlemapanev ja hirmutav on see Venemaa küsimus ja see vist jääb selliseks aegade lõpuni.

risto ütles ...

Väga huvitav. Mul säärane kogemus ka. Kunagi kuskil Obi jõe äärses linnakeses sattusin ühte ühikatuppa üheks ööks mingi vene mehega. Rääkisime iseendist ja elust. Kui asi jõudis Eestini siis tema püüdis kenasti selgeks teha, kui mõttetu on mingi väikese kultuuri ja rahva säilitamine - kellele seda eesti keelt vaja on? Sedasi ta küsiski. Kui ma vastasin, et võrreldes hiina keelega (keeltega!) on ka vene keel vsuures vähemuses, siis jäi ta vait.
Kuid säärast suhtumist oma naabritesse, kes kunagi olnud suurriigi alluvad, olen näind ka mujal. Kord üks ungari vana pastorihärra tõi lauale I MS -eelse kaardi, kus keset Euroopat laiutas Austria-ungari impeerium. Näitas kaarti ja küsis, et kus on siin Tšehhi ja kus Slovakkia - pole selliseid riike, aga nüüd on miskid iseseisvad riigid.
Sõda Venemaaga - mnjah, see oleks ikka väga kehv variant. ma olen resrvväelane - väljaõpetama reamees, selline on sõjas vaid tüliks, saab ruttu kuuli või töllerdab seal kus pole vaja. Kuid eks see Venemaa hirm istub meie rahva kuklas kenasti. Oleme kirp maailmakaardil ja kui kuskil piirkonnas asi väga karmiks läheb, kuhu meie "liitlaste" pilgud ja ressursid suunatakse, siis selle varjus oleks Venemaal hea võimalus rahvusvahelise julgeoleku "huvides" kolm balti kilu ära praadida.
Eks näis mis Kosovos toimub ja kuhu sujub suhe Iraaniga.