teisipäev, veebruar 12, 2008

otsitakse indie-bändi



Tulles tagasi (edasi) PROOVIKA teema juurde, pean möönma, et veidi olen mures. Mures või murelik võis siis rahutu (vot see on õige sõna). Rahutu stiili pärast. Mõtlesin, et järgmisel aastal tuleks ära keelata kardaaniga trummimäng. See oli pea iga bändi trummari leivanumber. Kuulates kõrvalt üsna väsitav.
Ilge tihe trummimäng, skriimo ja metalsaundiga riffid - ausalt öeldes väsitav.
Head indie-poppi või - rokki oleks tahtnud kuulata. Sellist saundidesse uppumist ja kerglast või siis eksistentsiaalselt naiivset omakeelset lüürikat kah sekka. Kuid meil, Pärnus, pole hetkel nii kombeks. Ses mõttes olen nõus nendega, kes leiavad, et praegune PROOVIKA esinejaskond sammub eelmiste võitjate Mushy ja peedvettersi suunas. See oli ka põhjus, miks Minu Akvaarium ja T:69 ka demodevoorust läbi ujusid. Põhjendatult.
Kuid indiet on vaja. Rohkem ja uhkemalt. Seega - OTSITAKSE INDIE-BÄNDI! Mina otsin.

14 kommentaari:

Mats Volberg ütles ...

Pärnus pole Ülikooli, mis indie inimesi enda juurde tõmbaks.

Albert Marginal ütles ...

See kardaani ja rögina ajastu hoiabki alternatiivi bände siukestelt võistlustest eemal. Kolm aastat on valitud Pärnumaa ja kes teab mitu aastat Noortebändi parimaks moekat metalcore ja jumal teab mis muud core stiili miksivad bändid. See näitab, et ega alternatiivi bändidele ei jäägi muud üle kui saada omanäolisema bändi auhind. Ise olen juba ammu mõelnud, et peaks kasutusele võtma maailma tasemel auhindade jagamise - parim rock bänd, parim metal bänd, parim räpp artist/bänd jne. Sellise kaliibriga üritus nagu Noortebänd võiks seda isegi ju rakendada. See on ilmselgelt selline roosa ja idealistlik unistus.

Scansi ja Minu Akvaarium on väga ägedad, sest nad on laval nii ausad. Nad ei viruta võiduvalemist (kardaan, rögin, lavaline liikumine jne) midagi, vaid teevad nii nagu nad ise on. See on tohutult äge.

Aga eks sellest tuleb aru saada, et kuna tegemist on võistlusega ja loomuomane on ju ikkagi võidutahe. Selleks, et võita on ikka hea ja lihtne kasutada juba võidu toonud metoodikat. Nii siis kloonid sünnivadki.

Alternatiivi kuulamiseks peab vist teisi üritusi külastama. Diletantide avangardi näiteks :P

Muidu oli vägev üritus!!!

risto ütles ...

Scansi oli ju vägagi show peal väljas. Või strippavad teismelised lihtsalt niisama elasid asjale kaasa?
Mis puudutab valikut, siis valiku teeb žürii, kus kolm aastat sees istunud ka vana indie mees Marek Talts. Oleme temaga rääkinud ja ta ise ütleb ka, et võitja bändid on olnud terviklikkuse poolest üle, mitte ,e t see stiil ilmtingimata oleks teab mis lahe, kuid enda asja teevad väga hästi. Seega on alternatiivbändid samas purgis, mis metalore omadki. Enda rida peab teadlikumalt pressima. Asi seotud ikke eesminejatega. Näiteks Raplamaal toimus oluline murrang siis kui Eplik Claire's Birthdayga lagedale tuli, peale seda hakkas selline britpopilik alternatiiv seal tugevasti juuri ajama.
Seega peaks alternatiivbändid minuarust teadlikumalt peale pressima. Meeldis mulle Epliku kommentaar Minu Akvaariumile, et nad peaks enda asja veelgi puhtamalt ajama ning loobuma ka kõlaliselt muust - vähem on rohkem.
Isiklikult meeldis mulle vast kõige rohkem Minu Akvaarium, eriti laulu pool, veidi müra vähemaks, rütm konkreetsemaks ja kidrasaud leaniks - päris huvitav asi võiks tulla, kuid see vaid minu komment.

Albert Marginal ütles ...

Samas oleneb palju ka publikust, noorem kuulajaskond ongi tihtipeale metalcore peal väljas - musta tukaga poisid ja tüdrukud ei viitsigi naljalt kuulata Minu Akvaariumit. Seega langeb see publiku üleskütmine ära enamasti (Tartus oleks see võimalik, meie kampsuni-inimesed läheks Akvaariumist kohe pöördesse). Teisalt ma ei oska ette kujutada erilist lavasõud nende muusika puhul, kindlasti mitte nii veenvat kui see oli/on metalcore bändidel. Ühelt poolt ei ole alternatiivi meestel võtta siukest hulka eeskujusid, keda matkida ja teisalt ega väga ei sobi ka bedvettersilik karglemine. Indie ja sellised stiilid nõuavad teist ätituudet. Ja loomulikult ka see, et laval ei mõju indie-meeste saund nii veenvalt kui drop-d helisikus vibavad sõrmed, mida toetab digtechi metal zone plokk. Enamasti ei kuulegi kui valesti mängib, sest drive ja madalad sagedused petavad ära. Selle kõige puudumine ei kahandanud põrmugi Minu Akvaariumi loomingu ja esinemise väärtust. Mulle on nad alati väga meeldinud. Vast kõige hirmutavam oli Pärnu tõeliste staaridega (eelmise aasta võitjad) vestlemine, kui nad ütlesid, et aa see Elevil (Minu Akvaariumi endine nimi pms), see on mingi jummala mööda teema, see on surnud ja ära leierdatud. Siukest jama pole mõtet teha. Sarnase "juba ära leierdatud" veendumuse varjus ei sünnigi midagi muud kui meinstriimne üheülbalisus.

Scansi vist üritas lihtalt midagi, mida nad varem ei ole teinud. Ei saagi aru, miks sellist asja oli vaja. Kas mitte hea muusika ei kehtesta ennast ilma pingutatud lavaliste lisanditeta? Nemad vist nii ei arvanud :P

ritsik ütles ...

Kuule aga neljapäeval on ka üritus, Noortebänd 2008 Pärnus, sellest pole suurt midagi kuulda olnud, mis ja kus. Huvitav kas sinna lähevad samad bändid kohale?

ritsik ütles ...

PS. ma olen väga Volbergiga nõus, et et ilma ülikoolita indie`t pole! Mind on alati Pärnus kõige rohkem ärritanud, et siin peab kõik keskmine olema: siin ei ole hea toon muru peal istuda ega naljakate riietega ringi käia, siin ei aja juuri kirjandus- ega filmiklubid, stiilipeod, isegi käsitööpäevale tuleb üle terve linna ainult 20 inimest kohale, MASENDAV!
Mitte et ma tahaks põlispärnakate tundeid solvata, sorry, põlistartlasel ajab lihtsalt vahel karva turri..

risto ütles ...

Jah, Pärnu väiksus on tema ünnistus ja needus.
On terve rida väikesi ja lahedaid üritusi (arvatavasti) kuhu ma ei lähe sel lihtsal põhjusel, et ma ei taha olla väljaspool kooli politseinik, kuid samas mulle ei meeldi mu nina all suitsetavad ja õllet lakkuvad õpilased. Ses mõttes olen ma armastanud Von Krahli üritusi - vanusepiirang olemas, näod on võõrad - lahe.
Kuid see on vast ettekääne, kui on hea muss, siis see peaks esmane olema.
Pärnu tudengikultuur on jah veider. Mis tudengikultuurist saab rääkida kui aasta tippsündmuseks on pubibussiga mööda kesklinna baare sõita või siis palja tilliga linnas perfoomenseid korraldada.
Kuid samas ei ole ülikooli ka Raplas ega Kohilaski, ometi on indiet sealgi tunda. Või on seal tegu Tallinna lähedusega? Meibi.
Kuid vigiseda mulle meeldib. Targem oleks asi korraldada, kuhu alternatiivikud kokku koguda ja siis seda asja nautida.
Niipalju kui aru saan, siis sääraseid asju ka korraldatakse. See on hää.

Albert Marginal ütles ...

Tegelt ärgem unustagem, et Pärnu kõige kõvem indie inimeste tugipunkt on ära vajunud, see oli Sütevaka kunstiosakond ja hilisem Academia Non Grata. Seoses selle äralangemisega on siinne heas mõttes veidrike konsentratsioon tuntavalt kahanenud. Pärnus samas ei toimu selliseid indie üritusi ka, ükskord kutsusin Leenu Under Marié-ga Pärnu esinema, aga nad ka ei tahtnud tulla, sest neil pole publikut siin.

A see Noortebändi Pärnu voor on märtsis (14) vist? No igatahes oli see Kasekese ööklubis. Seal astuvad üles Pärnust Defrage ja Craptastic. Ja siis Sick of Sorrow ka. Ja siis oli Börte ka. Mushy on õhtu lõpetaja.

Albert Marginal ütles ...

Minu kõige indim kogemus Eestis on aga hoopis Lelle Alternatiiv, kuhu soovitan kõigil tulla. www.lellealternatiiv.ee

risto ütles ...

Kuid kas Pärnus tõesti pole võimalik miskit säärast asja teha moel, et see oleks olemas, korduv ja meeldejääv?

Miu ütles ...

Mina nimelt tahaks ka ROHKEM Indie bände kuulata/näha, jube kõrini on sellest röginast :(. Bedwetters on ka pange astunud oma uute lugudega. Träänts või midagi sarnast.. ?!?

Ise olles samas vanuses, mis enamik metalscene publikust, on mul see vist mööda läinud, võib-olla Rometi ja Kalevi mõjutusena, just selle pärast, mida nad teevad. Olles pidevalt Minu Akvaariumi tegemises sees, on lausa lust nautida tee tassi taga nende proove ( vahel ka veiniga ) .

Proovikast - craptastic oli ilge kräpp. Eesti oma Avril Lavigne riivas kõrva :D. Oligi vaid mõni bänd, keda ma viitsin kuulata - Scansi, minu akvaarium, stand before, t:69 ja jupike craptasticut.. Aga ometigi üritus oli hea. Aitäh Risto, et viitsid millegi sellisega tegeleda.

risto ütles ...

Väga hea. Tundub et Pärnuski hakkab asjalugu muutuma. Tuleb teha sel aastal paar-kolm vägevat indie-üritust ja siis järgmisel aastal juba Proovikal indie-musklit näidata.

Anonüümne ütles ...

nojah peaks tegema teise võistluse otsime pärnusse oma vaikot...mis oleks kindlasti tüütu aga samas kui leiaks siis oleks ju hää...mul on muidugi sinu ja heiko blogisid lugedes hea meel,et ma sinna proovikale ei läinud..sest mul hakkab viimasel ajal igasuguse emocore'i peale verd kõrvust jooksma...

Unknown ütles ...

Indiet võiks tõesti rohkem olla. Aga jah, arvatavasti Pärnusse see stiil niipea ei jõua. Tartus on kõige indim üritus minuarust Plink Plonk, kus on tõesti head muusikat.Mina ise saaks ka äkki Pärnusse meelitada ka indie või brit-popi sugemetega bändi Dahling (myspace.com/dahlingband)