teisipäev, mai 20, 2008

KAKS MILJONIT ETIOOPIA LAST



Uudis kõlas täna järgmine: sellel aastal ootab näljasurma 2 000 000 (KAKS MILJONIT) Etioopia last. Hädasti abi vaja Etioopiale, kuid raha pole, sest raha antakse Hiinasse.
KAKS MILJONIT ETIOOPI LAST vaatavad surevate silmadega, kuidas diktatuurriik Hiina taastub maavärinast, sest majad, infrastruktuur ja muu säärane on miskipärast tähtsam kui KAKS MILJONIT ETIOOPIA LAST.
Raha pole ju maailmast otsa lõppenud, kuid abivajajaile raha eraldamine on selline veider. Seksikamate piirkondade aitamine on IN, nälgivate Aafrika laste toetamine on OUT.
Ometigi peame meie just saame justkui lasteks, kui tahame olla mingitki servapidi Taevariigi kaaspärijad. KAKS MILJONIT ETIOOPIA LAST, KAKS MILJONIT UNISTUST ja KAKS MILJONIT LOOTUST paremale elule, surevad.
Kui minu laps oleks üks KAHEST MILONIST LAPSEST, kes peaks surema, mida teeksin mina?
Paraku on inimesi ja lapsi nende hulgas alati suremas olnud (näljad, sõjad, hajigused jne) Ei saagi ju igat silmapaari taga nutta. Kuid võiks.
John Donne mõtisklus hingekellalöömisest meenubki kohe...

4 kommentaari:

Mats Volberg ütles ...

Ma pole küll see kõige õigem inimene sel teemal sõna võtma, aga täpselt nagu inimene ei sure tänu autolt saadud löögile, vaid ikka selle tõttu, siis tundub mulle veider öelda, et "lapsi ootab näljasurm", pigem ikka ähvardab või midagi sellist.

Lugu on muidugi kurb, rääkimata siinkohal saatuse(?) irooniast, sest veel alles hiljuti oli Hiina kõigil pinnuks silmas seoses Tiibeti ja OMiga

marii ütles ...

mnjah..kuule me liigume samas teemas. :)

risto ütles ...

'ähvardab' on vast korrektsem küll.

dianx ütles ...

aga mulle jällegi tundub, et "ootab" sobib sinna paremini. See muudab mõtte traagilisemaks ja uuristab sügavamale. Sest ükskõik kui paha meil selle pärast ka ei ole, surevadki nad kindlasti ära... jah, see kõlab vastikult..

aga ma mõtlen, et huvitav... kui oledki nii näljas ja paistes ja nii valus on... kas sa siis tegelikult ka OOTADKI et sa oleksid üks nendest 2 000 000, kes juba järgmisel aastal surevad. Või loodad, et venitad järgmise aasta 2 000 000 hulka ära.

Paha on sellise mõttega elus ringi käia... või roomata... või lamada...

tere. ma sattusin siia blogisse juhuslikult.