reede, jaanuar 18, 2008

kuusteist aastat Jeesust ja Kristust


17. jaanuaril (täna/eile) täitus mul 16 aastat olla kristlane. Kuidagi ootamatult tuli see mulle meelde seoses kuupäevaga.
Kui veidi ülbitseda, siis võin äelda, et Jeesus minus on kuueteist aastane, paras teismeline juba.
What Would Jesus Do (WWJD) on kristlikus subkultuuris tuntud märk - mida Jeesus teeks selles või tolles olukorras ja siis püüd sarnaselt teha. Kuid mida tegi kuueteistaastane Jeesus. Ausalt - me ei tea. Oletatavasti elas esimese sajandi tavapärase juudi noormehe elu. Töötas enda isa töökojas, käis sabatipäeval Naatsareti sünagoogis. Veetis aega sõpradega, viskas kildu, unistas tüdrukutest,
elas läbi enda "märgasid" unenägusid, kantseldas nooremaid õdesid vendasi jne.
Oli kõike seda nagu üks kuueteistaastane olema pidi.
Kui tänapäeval, siis küllap oleks ta sarnane ka tänapäeval.
Kuusteist aastat olla kristlane on juba aukartustäratav periood, vähemalt minu jaoks. Mäletan kui koguduses hakkasin käima, siis vaatasime imetlusega tüüpide poole, kes olid juba aasta olnud kristlased "nii kaua," arutasime siis. Nüüd olen ise üks kristus-peer ning koguduses käivad noored mõõdavad minu kristlaseks olemise perioodi jääaja ja universumi vanusega.
Teekond on olnud huvitav, vastuoluline kuid ei tahaks ühestki päevast ilma jääda, mis sellel on olnud. kuid vaatamata kõigile seletatavale ja seletamatutele kogmustele, saan aru, et olen siiski vaid Teekonna alguses. Usk kasvab päevast päeva, õppetunnid muutuvad keerulisemaks ja veendumus selgineb. Rooma kirjas olev sõna on hoidnud mind sellel teel päris pikalt. Ja sellele on hea toetuda ehk siis seda usaldada.
Teekond alles kestab

Kommentaare ei ole: