reede, märts 07, 2008

kaudselt pealiskaudsusest



Saint-Exupery on öelnud mõtte, mis kõlab selliselt: "kõrbe muudab salapäraseks see, et ta peidab endas kaevu". Võime näha asjade taha on meis kõigis. Õigemine potentsiaal selleks. Millesegi süvenemine samas tundub takerdumisena ja peatumisena. Keskaja inimene sündis, elas ja suri ühes seisuses ja ametis ja oli õnnelik. Moodne inimene sünnib ühena elab teisena ja ning sureb kellegina. See me inimlaste saatus.
Süveneda ei viitsi, või pole selleks aega.
Ma tean, et oleksin parem oma ametis, kui süveneksin täielikult sellele. Oleksin ka parem pastor, kui ma sellele pühenduksin või siis parem bändimees. Imetlen oma sõpra, Peep Saart, kes oli meie tutvuse alguses potentsiaalne patsiga poiss (IT-tudeng) ja nüüd ühe elujõulisema ja revolutsioonilisema koguduse pastor. Võime pühenduda ja keskenduda realiseerub temas.
Sest kui ma ütlen "Jah" ühele valikule ütlen ma kohe "ei" kümnetele muudele. Mul tuttavaid ja sõpru, kes ei suuda/ei julge/ei taha pühenduda teisele inimesele just selle sama hirmu pärast - "kui ütlen 'jah' sellele inimisele, siis ütlen ma ju 'ei' kümnetele tistele potentsiaalselt parematele abikaasadele.
Seega süvenemine nõuab usku. Usku selles usaldavasj a risketrotsivas mõttes.
"Jah, sa oled minu naine!" on suur asi ütelda ja veelgi suurem asi on sellega elada eadlikult ja eluaeg.
"Jah, see on minu kutsumus sellele asjale end pühendada" on samamoodi suur asi.
Sõber Meelisele pakuti 400 lammast - ta ütles "ei", kuigi tal oli kiusatus ütelda "jah". Mis sunnib inimest pühenuma 400-le lambale, vot seda ma ei tea...

3 kommentaari:

Mats Volberg ütles ...

kas lambad olid need päris lambad, mis ikka Eestis on või need heategevuslikud lambad, mis arengumaades on?

marii ütles ...

see peale meenus üks kirjakoht:
23Pane tähele oma lammaste seisukorda,
tee karjad oma südameasjaks,
24sest varandus ei kesta igavesti,
või kas kroongi püsib põlvest põlve?
25Kui rohi on kadunud ja ädal on tulnud nähtavale,
kui mägedelt on hein korjatud,
26siis on sul tallesid riietuseks
ja sikke ostuhinnaks põllu eest.
27Ja sul enesel on küllalt kitsepiima toiduks,
toiduks su perele ja elatiseks su teenijaile.

pannes rõhku siis just karjasetööle, mitte meelise lammastele:)

risto ütles ...

lambad - päris lambad, eesmärgiga 5 aasta jooksul toota 400 lisaks.