teisipäev, detsember 09, 2008

blogijutlus


Pidasin (tegelikult lasin pidada) pühapäeval jutluse. Esitlen seda nüüdki. jutlus on vabalt kasutatav kõigile. Vaja läheb vaid kahte inimest , kes suudavad arusaadavalt maha lugeda; kahte tooli, kus peal sildid (JEESUS ja INIMENE) ja jutlus võibki alata. Mingi 5 minutiga on asi tehtud. Kes siis ka aru ei saa, see on...

INIMENE: Jeesus muuda mind?
JEESUS: Mida sa tahad, et ma muudaks?
INIMENE: Mind?
JEESUS: Kas sa tahad, et ma muudaksin kõike sinus?
INIMENE: Jah
JEESUS: Ma ei taha sind muuta?
INIMENE:????
JEESUS: Sinus on niipalju head, kas siis nähtaval või varjatud kujul. Kui ma sind muudaksin, siis ma peaks ka kõik selle sinus muutma. Kas sa seda soovidki?
INIMENE: Muuda siis kõik halb minus heaks.
JEESUS: Seda ma ei saa
INIMENE: Miks? Kas sa ei suuda?
JEESUS: Miks ei suuda? Ma lõin universumi ja elu mittemillestki; ma olen kõikvõimas. Ma võin ja suudan kõike. Kuid ma ei muud kõike sinus.
INIMENE: Miks siis, kas sa tahad mind kiusata?
JEESUS: Kiusaja ma pole. Ma ei muuda halba sinus heaks, kuna sa oled minult saanud hindamatu kingituse – vaba tahte. Kui ma muudaksin kõik halva sinus heaks, siis oleksid sa tahteta olend, kes ei saa valida hea ja halva vahel.
INIMENE: Aga see teeb elu nii talumatult raskeks
JEESUS: Ma tean seda
INIMENE: Kuidas sa tead?
JEESUS: Umbes kolmkümmend aastat elu inimesena, mäletad?
INIMENE: Kuid mis siis minust saab. Raske on.
JEESUS: Ma tean (nagu ma ütlesin); kuid olukord pole ju lootusetu – ma ei muuda sind täiesti, aga sa võid muutuda.
INIMENE: Ma ei saa enam aru. Algusel sa ütled et sa ei muuda mind, kuid siis ütled, et ma võin muutuda.
JEESUS: Sinu vaba tahe ongi selleks, et teha valikuid ja läbi selle muutuda.
INIMENE: Aga miks siis mul sind vaja on, kui ma võin ise muutuda – teen vaid häid valikuid ja sellest piisab?
JEESUS: Inimene, juba algusest (ma mõtlen inimkonna algusest) peale on sinu valikute tegemine käinud väga kummalisi radu pidi. Mida aeg edasi seda suuremaks on läinud maailmas ülekohus, kurjus ja kõik see, milles sa süüdistad mind. Kuid inimesest sõltuva kurja oled sa ise valinud. Sinu valikud ei ole kõik halvad ja kurjad, seal on ka palju head. Kuid, mis puudutab seda, kas mind on vaja või mitte, siis on see küsimus vildakalt püstitatud: mina universumi loojana peaks küsima, kas sind, inimest on vaja või mitte? Vastus sellele oled sina. Teiseks, vaatamata suutmatusele alati õigesti otsustada, tuletan ma sulle meelde, milline hea ja õige valik – see on hääl sinus, mida sa nimetad südametunnistuseks. Kuid andestus tehtud ülekohtu ja kurja pärast tuleb ainult läbi minu.
INIMENE: On osa minust, mida ma ei taha teada, mäletada. On tegusid, sõnu, kavatsusi ja mõtteid, mis on valed või vähemalt tunduvad valedena. Mis siis nendest saab?
JEESUS: Need olen ma juba võtnud, aga sina pole neist lahti lasknud... Niisiis, inimene, mida sa tahad?
INIMENE: Ma tahan muutuda
JEESUS: Milliseks?
INIMENE: Sinu sarnaseks

1 kommentaar:

marii ütles ...

aamen.