esmaspäev, detsember 15, 2008

piprakoogi aeg

Täna siis avati meie majas ametlikult pisike piparkoogimajade tootmisliin. HB ja Katrin möölavad õhtuotsa: mõõdavad tainast, küpsetavad ja glasuuritavad. Maja täis mõnusat piparkoogi lõhna. pildil paistavad majade katused. Selline kena ruuduline ma-igatsen-valgeid-jõule katus.
Vaatamata sellele, et keegi pani meie maja kütusepaagist hulga kütet tuuri ja torudeparandus lükkus järgmisse aastasse; vaatamata sellele et osad inimesed ei maksa õigeaegselt enda veearveid ära, mille tulemusena pean mina vett äravedavale mehele seletama, et tegelikult oleme toredad ja ontlikud inimesed; sellele kõigele vaatamata on rõõmu: HB, Saamuel-poiss ja lähenev koolivaheaeg koos jõulude ja aasavahetusega. Isegi tühi pangaarve ja rahakott on omamoodi rõõmus - kõik oluline ongi juba olemas.

Järjest enam hämmastun, et kaaskristlaste seas levib arusaam, et aju tuleks jumalateenistuseks koju jätta, mõtlemine ja analüüsivõime ära unustada ja et leidub hulk rõõmurulle, kes silmad säramas peas seda kaasa noogutades takka kiidavad. Nojah. See oleks tore, kui need samad inimesed ei vaimustuks iga teaduslikku (see tähendab väga ratsionaalse ja kriitilise ) avastuse eest, mis kinnitavad meie usku Jumalsse. Veider - ma pole Jumalasse uskumiseks vajanud kunagi teaduslikke tõendeid ja ometi olen ma süüdi mõtlemises...
"O Sancta simplicitas," nende sõnadega lausus ennast ajalukku tuleriidal põlev Jan Hus, kui üks usin, vaga hing tuli tuleriidale veel üht haokubu lisama.
Ma polegi päriselt aru saanud, miks kardetakse haritust, analüüsivõimet ja kriitilisust. Jumalat see ei mõjuta, tema imetegusid ka mitte, Piibel lausa käsib kriitiliselt mõtelda, eriti kõikvõimalike jutlustajate, õpetajate, prohvetite ja teiste suhtes.
Tarkus ja vagadus pole vastandid. Pigem täiendused. Olulised täiendused.


Hiljem:
Tegelikult on need pseudoprobleemid. Tõelised teemad on kuskil mujal. Palvetan su eest Mark.

Kommentaare ei ole: